Nes

Emulatory do pobrania (ostatnie wersje, 32/64bit)
Gry online
Obrazki z gier
Gry/Romy na NES
Paczka gier NES

w/g Wikipedii:

  • Procesor: 8-bitowy procesor Ricoh RP2A03 – 1,79 MHz NTSC lub RP2A07 – 1,66 MHz PAL[2]
  • Procesor graficzny (PPU): 5,37 MHz
  • Pamięć: 2 kB RAM, 2 kB video RAM + dodatkowa na kartridżu[2]
  • Grafika: Rozdzielczość 256 × 224 NTSC, 256 × 240 PAL, max. 64 sprite‚y o rozmiarze 8 × 8 lub 8 × 16 pikseli[2]
    • 53 kolory (w tym 5 odcieni szarości), 25 wyświetlanych równocześnie, 4 na sprite’a
  • Dźwięk: 5-kanałowy dźwięk mono (1 kanał szumów, 1 PCM i 3 dźwiękowe)
  • Nośnik danych: kartridż 60 pinów (Japonia), 72 piny (USA i Europa) lub specjalna dyskietka FDS
  • Pojemność nośnika: od 8 kB (Galaxian) do 4 MB (np. Dragon Warrior 4). Niektóre nielicencjonowane gry zajmowały więcej.
  • Kontrolery:
    • Pierwszy model Famicoma: 2 dżojpady przymocowane na stałe, w jednym zamiast przycisków START i SELECT znajduje się mikrofon.
    • Pozostałe modele: dżojpady są odłączane i nie posiadają mikrofonu
  • Wejścia:
    • Famicom Expansion Port – DB 15 pinów tzw. męskie (tylko Japońskie wersje konsoli)
    • 2 gniazda kontrolerów – 7 pinów (poza pierwszym modelem Famicoma)
  • Wyjście AV: RF, w wybranych modelach: Composite Video z dźwiekiem mono
Share this:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Wpisz cyfrą: *